Itáliai kalandozásokIV/10. rész, Trani

Az egyik legszebb apuliai város szerintem Trani. Az elmúlt tíz évben háromszor jártam ott, de még bármikor szívesen mennék. 2012 őszén egy kedves találkozásunk is volt a városban. Anyám azon az őszön egy Adriai hajóútra készült, én segítettem neki utazási irodát találni. A véletlen úgy hozta, hogy mi is azokra az őszi napokra foglaltunk repülőjegyet Bariba. Az Ő programját átnéztem és láttam, hogy kiszállnak Bariban a hajóból és megnézik Trani világhírű dómját. Megkerestem titokban az utazási irodán keresztül az idegenvezetőt és megkérdeztem hogy lesz az aznapi program és elmondtam neki a tervem. Kiderült, hogy délután 3-4 óra körül lesznek az óvárosban. Elmondtam neki milyen különleges ötlet lenne, ha mi is aznap mennénk Traniba és ott találkoznánk “véletlenül” Anyámmal. Nos nejemnek is tetszett az ötlet. Anyámnak természetesen nem szóltunk előre, hogy mi a tervünk csak azt tudta, hogy mi sem leszünk itthon azon a héten, mi is utazunk Olaszországba. Kicsit izgultunk, hogy sikerül-e a terv. Megérkeztünk, a következő napra esett a találkozás Traniban. Az idegenvezetővel beszéltem telefonon, hogy minden rendben, Anyám jól van, nem tud semmiről és rendben folyik a program a hajóúton. A délutánt kicsit megzavarta, hogy aznap futóversenyt rendeztek a városban és minden le volt zárva, így a bérelt autónkkal az óváros szélén tudtunk csak parkolni. Azonban egy hosszabb gyaloglás után 3 óra körül már ott toporogtunk a dóm elötti téren. Az idegenvezető hívott, hogy pár perc és ott lesznek. Mi pedig ahogy megláttuk a csoportot szépen beálltunk mögéjük és együtt bementünk a dómba és csak ott mentünk oda anyámhoz, ” Bongiorno Mamma ! ” – köszöntünk neki. Nagy tapsot kaptunk mert a csoport többi tagja már tudta mi fog történni Anyám pedig meglepetésében leült a templom padjára. Nos sétáljunk Traniban!